fredag 25 oktober 2013

3000 m bana vid Sollentunavallen

Eva hade tagit ledigt ifrån jobbet idag så jag tänkte att vi kunde testa att träna tillsammans idag.
Så hela familjen jogga ner till Sollentunavallen.
















Eva fick börja och springa sin första intervall medan jag och Oskar stod och heja på.
















Oskar ville också testa och springa lite så han tog ett halvt varv runt banan i en rasande fart.
















Sen var det min tur att att försöka mig på 3000m.
Oj vad benen var sega. Det kändes som jag lunkade fram i sakta mak men det gick ändå inte att höja tempot.
Lungorna höll på att vändas ut och in men det kändes inte så mycket i benen idag.
Kom in på 11:22 så det var inte så snabbt.

Eva sprang ett par 800 metare.












Själv nöjde jag mig med att springa ett par 400 metare.
Där kom jag in på 1:10 enligt Strava och tog mig då in på en 2:a plats där slagen med endast 2 sekunder.

När intervallerna var slut så gick vi hem längs med vattnet.














Tog en sista intervall uppför backen till Edsviksvägen och fick även där en 2:a plats men nu slagen med 9 sekunder.

Får se om jag kan knäcka de tiderna när jag fått springa lite mer.

Nu bär det snart iväg till AW med nya jobbet på Retune. Ska bli riktigt kul.

Inga kommentarer: