fredag 4 oktober 2013

Cyclocross TT Husarviken

Vi blev runt 10 glada personer idag som skulle köra 2x3 varv igen. Vädret var perfekt med sol och ganska många plusgrader för årstiden.
Körde lite avvaktande på första varvet av första settet men sen var det all-in. På andra så tog jag starten och vred på så gott jag kunde och lyckades skaka av mig alla de andra.
Gick ganska mycket på rött och kände mig helt slut till sista intervallen.
 
Trodde inte jag skulle orka köra så snabbt sen. Men när det var dags för tredje så kom krafterna tillbaka. Jag tog starten igen och fick grymt bra flytt genom hela varvet. Jag kunde trampa nästan hela tiden på både de tekniska partierna och i kurvorna.
Hade bra driv genom hela intervallen och det kändes riktigt skönt. Tror det blev rekordtid för mig då jag körde på 8:20. Brukar hamna på 8:30 någonting i vanliga fall.
 
Jag körde så snabbt så att lagerna brann upp i hjulen.
 










Blev till att byta både fram och bak.











Tur att det hände nu och inte på SM. Nu hinner jag byta lite snabbt och köra in det till helgen.

Inga kommentarer: