onsdag 2 oktober 2013

CX TT i Husarviken

Idag han jag cykla lite på kvällen. Blev ett grymt CX TT vid Husarviken. Vi var lite över 10 pers som skulle köra 2x3 varv. Flockhart var med och satte upp ett högt tempo.
Jag hängde på skapligt bra första settet och kom 2:a.
På andra kom jag iväg lite längre bak och fick jaga ordentligt. Det är en svår bana att köra om på då den är ganska stötig och har en hel del branta kurvor.
Tror jag kom 4:a på andra setet.

Sista fick jag en riktigt dålig start då jag inte lyckades växla ordentligt.
Lyckades göra några tighta omkörningar och ta mig upp till en 3:e plats.
Flockhart och Robin var alldeles för snabba så de kom jag inte ikapp.
Var riktigt kul att få komma ut och köra lite.
Blev en sväng förbi Ulriksdals Slott på vägen hem.
Skönt att rulla av benen på trevliga vägar.

Inga kommentarer: