söndag 6 oktober 2013

Kompiscrossen Griekencross

Idag var det träningstävling  ute vid Kältorpsbadet i Hellas som skulle köras då Kompiscrossen höll i Griekencross.
Det var runt 45 pers som skulle köra med bla VM guld medaljören i triathlon Lisa Norden.

Kul när det kommer så mycket folk och att det är allt ifrån motionärer till VM guld medaljörer.
Själv kände jag mig lite sliten idag då jag tävlade igår och jag har inte sovit så mycket den här veckan.
Men jag tänkte att jag cyklar dit och kör skiten ur mig så får jag se hur långt det räcker.
Det var en ganska platt och lång banan men det mesta gick på en åker så det var väldigt tungtrampat och utslagsgivande ändå.

Jag hängde med ganska bra i starten men ganska snabbt bildades det en tättklunga med Damian, Flockhart, Hans Mård, Matti och Gustav.

Jag orkade inte hänga på utan såg dem glida ifrån en bit. Dock så fick de inte så stor lucka utan jag lyckades jaga på ganska bra ändå.
(Johan Andersson har tagit alla bilder, fler finns här.)
Då jag kände mig lite trött så tänkte jag att jag får ta det här som bra träning och gick upp i ledning i min grupp och drog i stort set hela tiden bara för att köra slut på mig helt.
Lyckades hålla ett ganska bra tempo men jag körde för jämt så de där bakom hade inga problem att liga på rulle.
Det enda stället där det gick att göra något var vid sandhindret och de efterföljande små backarna men jag var tog det ganska lugnt där ändå.
När det var ca 2 varv kvar så verkade det som att de ökade farten i gruppen före. Jag orkade inte göra så mycket utan drog på i mitt tempo.
Sen på sista varvet så började Robin och Erik som låg efter mig att rycka.
Jag körde ikapp men efter sandhindret så drog Robin iväg och jag orkade inte riktigt täppa luckan utan fick se honom segla iväg.
När vi sen kom till målrakan så såg jag att Robin hade halkat vid träbron så jag tänkte att jag försöker att spurta ikapp.
Tyvärr så fick jag inte i växlarna. Förs hände ingenting när jag tryckte sen i min iver att få in en tyngre växel så råka jag trycka in hela reglaget så jag fick en lättare växel istället.
Där var min spurt slut och jag ramlade ner till en 8:e plats.
Var i alla fall skönt att jag hängde med skapligt trots att jag kände mig helt däckad.





Inga kommentarer: