torsdag 31 oktober 2013

3000 m på Sollentunavallen igen

Försökte mig på att springa idag igen. Det blev en vända ner till Sollentunavallen och köra 3000 meter på 400 meters banan där.
Benen var inte riktigt med idag men lungorna var nog värst.
Jag flåsa nog mer än vanligt idag och det kändes som det var andningen som satte stop för snabbare tider.

Sen är som vanligt det där med löpteknik inte min starka sida.
Försökte att sträcka ut stegen och trycka ifrån mer men det gick sådär.

Tiden blev 11:38 så det var inte mycket att hurra över.
Sprang ett par 400 meter på max och kom bara ner på 1:11 som bäst.
















Maxa upp för backen till Edsviksvägen också men fick stanna ett par gånger då det kom bilar utkörande så den tiden blev heller inget att hänga i julgranen.
Blev 10,5 km på 50:20 minuter enligt Strava.
Snart dags att testa 5 km och 10 km.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Övning ger färdighet säger man ju :-) bara o nöta på!

Per Kumlin sa...

Ja jag hoppas på det:-)
Under 11 minuter vill jag på 3 km och under 20 på 5km