torsdag 23 januari 2014

Grymt intervallpass med Johan

Idag blev det jobbpendling igen. Blev raka vägen till jobbet men på hemvägen så blev det ett grymt intervallpass.
Körde Villes 8:a och började med 2x2 varv och fick ett nytt KOM på 5:47 på Strava
Sen mötte jag upp Johan och vi körde 3 varv järnet med några minuters paus emellan.

Jag hade byt till mina träningshjul och Johan hade stansat sina däck och körde nu med lägre tryck.
Han tyckte det var bättre grepp nu än föra veckan och jag tyckte tvärt om då jag körde tub då.

Där ser man hur stor skillnad det kan göra på däcktyp och olika däcktryck. Själv tyckte jag att jag mest sladda runt idag.
















Sista varvet så blev det till att ta ut det sista som fanns i kroppen. Som vanligt så hitta jag lite extra krafter på slutet och drog till med en tid på 5:40.










Kul att ha någon att träna med. Johan är riktigt snabb på de tekniska partierna så det blir alltid bra fart där. Går alltid att hitta lite mer krafter när jag kör med andra.

Inga kommentarer: