söndag 26 januari 2014

Distanslek i Törnskogen och Järvafältet

Planen var ifrån början att köra TT i Törnskogen med Ville och Johan. Tyvärr fick båda förhinder. Då jag var lite seg sen igår hade jag inte motivationen att gasa på ordentligt själv.
Det blev istället ett distanspass med lite lek och spurter i.
Jag började med att köra några varv i Törnskogen. Det var grymt hårdpackat och fint och jag lyckades köra hela varvet utan att sätta ner foten.
Stenkistan som varit så svår förut gick som en dans nu.



















Även den lilla loopen där man förs skulle ner och korsa ett spår och sen upp för ett riktigt svårt parti klara jag båda gångerna utan att behöva sätta ner foten.
Här är nedfarten som inte är så svår, det svåra börjar på andra sidan efter att man åkt upp en bit längre fram.



















Tror jag skulle kunnat sätta en ganska bra tid om jag gasat på idag för det var riktigt fint förre.

På väg till Järvafältet så möte jag upp Oskar och Eva som var ute och körde pulka. Blev ett par varv med Oskar där både med cykel















och ett varv med pulkan.



















Blev till att snurra runt på Järvafältet resten av passet. Hitta några roliga stigar så det blev lite fartlek och spurter i backarna.
Det var riktigt hårdpackat och fint här också.
Så här blev dagens vända, tyckte det kändes som jag svängde runt mer än vad jag gjorde för jag korsa spår och grusvägar hela tiden.



















Var skönt och bara vara ute och leka runt lite och inte ha någon direkt plan för passet. Jag fick i alla fall lite teknikträning och spurter.

Inga kommentarer: