lördag 11 januari 2014

Några varv i Törnskogen och ett löppass

Blev 2 korta pass idag. Först ett på förmiddagen där jag tog ut Scalen på 3 varv i Törnskogen lite lugnt.
Var en del snö ute i skogen men det var inga problem att cykla.

Det som dock var jobbigt var att det var lössnö.
Så fort jag halka ur pedalen och satte foten i marken fick jag stå ett par minuter och isa av dem.
Var tyvärr en del tighta kurvor där jag fastna så det var svårt att få upp flyttet.

På kvällen blev det ett kort löppass. Hade tänkt försöka ta i lite men mitt bröst ville något annat.


















Tyckte jag värmde upp ganska länge med nästan 12 minuter men när jag skulle börja ta i så fick jag både ont på vänster sida av bröstet och håll.
Fick inte en enda km under 4 minuter idag så det var lite surt.


















Första km gick lite fort men det gick också lite nedför och jag var inte andfådd eller kände mig tung i benen.
När jag väl börja ta i så gick det inte så mycket fortare dock på plan mark men jag tycker ändå det borde bli större skillnad. Eller så är det min teknik som blir taskigare desto fortare jag springer.

Inga kommentarer: