måndag 20 januari 2014

Snölöpning

Idag blev det jobblöpning. Den härliga snön drog ner hastigheten ordentligt. Hade 5:39 min/km till jobbet men då tog jag det väldigt lugnt också.
På vägen hem värmde jag upp nästan 2 km sen försökte jag dra på.
Tyvärr så fick jag ont i bröstet efter ca 2 km igen så jag fick dra ner på tempot lite gran.
Jag verkar få ont på nästan samma plats oavsett om jag värmt upp eller inte.
Det är när det börjar luta lite nedför på en lång raksträcka innan Sollentuna station.




















Behövde dock inte stanna den här gången utan kunde bara dra ner på tempot lite.
Fick dock en skapligt bra tid ändå. Nu blev det 17:57 och mitt personbästa är 17:00 och det var utan snö.




















Ska kanske testa och köra lite mer intervaller när jag springer och köra mer i skogen för att få lite variation.

Inga kommentarer: