måndag 21 september 2015

Öppet MTB KM race vid Rösjön

Idag så var det MTB Täby som hade sin final i KM serien. Då den var öppen för andra så hängde jag och Stefan Dahl ifrån CRT på.
Jag körde ditt med Ville och vi hade planerat att ta ett distanspass ditt men vi fastnade vid Väsjöbacken. 
Snura runt där för att hitta lite nya och roliga partier att träna på.

Sen bar det av till Rösjön för att tävla lite.
De hade gjort en ganska platt men väldigt teknisk bana så det passade mig perfekt. 
Vi i H30 och Elit skulle köra 5 varv och varvet tog strax under 10 minuter att köra så det skulle bli ett ganska snabbt race.
Stefan tog starten och jag hade klantat till det och startade med tyngsta växeln i så jag kom ganska långt bak.
Lyckades köra upp mig till Stefan och vi körde med varandra de första 2 varven.
Ut på tredje klanta jag till mig och fick en stopsladd i en kurva.
Tappa Stefan och lyckades inte jaga ikapp.

Ut på sista så kom Ville ikapp mig. Jag brukar vara skapligt bra i skogen men han är snäppet bättre.
Han gled ifrån mig på de steniga partierna och på slutet hade han fått en ganska stor lucka.
Dock släppte han av på farten innan mål så jag lyckades dra på en spurt och sladda om han de sista metrarna.

Efter vårat race så var det dags för nybörjarna att köra. Både jag, Stefan och Ville hade våra ungar med oss så de fick testa på att cykla lite också.
Oskar tyckte det var superkul att köra och han fick även pris för sin fina prestation. Han var grymt nöjd efter det.
På kvällen fick vi finmiddag hos Stefan och Isabell och Oskar lekte runt som bara den med Sara och Elton.
Kul att de kommer så bra överens. Oskar ville absolut inte gå hem när det började närma sig läggdags.

Inga kommentarer: