måndag 14 september 2015

Slicka såren ifrån XCM SM i Ånnaboda

Idag fick det bli en lugn dag. Var lite seg i benen och vänsterbenet är ganska svullet och svider en hel del. 
Det är extra skönt när man ska byta bandage och allt har klistrat fast i såret.

Det roliga är att det var i Ånnaboda som jag gjorde min senaste riktiga krasch. 
Det var typ Hotline Loppet 97 tror jag det var.

Då gick det ännu fortare brant nedför på asfalt precis efter starten när alla fortfarande var samlade i en stor klunga.
Mitt på vägen hade ett klantarsel parkerat sin bil så vi var runt 20-25 pers som drog i backen i 50-60 blås.

Då slog jag upp armbågen ända in till benet och fick bryta.
Var på väg att fortsätta då men då det inte sluta blöda fick jag kasta in handduken. 
Ja en del tävlingar verkar det som att jag inte skall ställa upp i.

Har inte rört mig allt för mycket idag men vi var nere på gården här och lekte runt ett tag.

Vi fick sällskap dit och varannan meter skulle vi stanna och säja ett lösenord för att få komma vidare.
Tur att de små liven sa vilka alternativ på ord vi hade att välja på.
Blev lite finmiddag ute på stan på kvällen.
Orkade inte laga middag så vi drog till Dollys vid Skanstull och åt. Riktigt gott sen fick vi en liten promenad också.
Emilia var nöjd också med sin spagetti och köttfärssås som hon fick.

Inga kommentarer: