tisdag 8 september 2015

Genomgång av Scott Spark 900 Premium

Bockstensturen satte sina spår även på min Scott Spark och inte bara mina ögon som fortfarande är röda.
Vajrarna gick inte lika fint som förut och bromsklossarna var nästan slut så det fick till och bli en stor genomgång av cykeln.
Byte alla vajrar på cykeln och bytte bromsbelägen. Oskar och Emilia var intreserade av vad jag höll på med och Oskar ville såklart hjälpa till. Han fick sätta på de nya vajrarna och höljena och det blev riktigt fint.





























När jag ändå höll på så blev det byte av olja och packningar till dämparna så nu går den som helt ny igen. Det blev lite skillnad när allt var nytt och frächt igen.
 
Även pedalerna fick sig en genomfettning så nu är nästan hela cykeln som ny igen.
 
 
Blev lite träning idag också. Var ute och joggaa lite lätt med familjen ner till Edsviken.
 
Blev några varv på Sollentuna Vallen också. Eva sprang riktigt bra idag när jag och Oskar stod och heja på. Hon hålle på att träna till Lidingöloppet så det gäller att få lite fart.
Kommer gå hur bra som helst det där. Oskar tog ett par varv på banan också. Han har blivit riktigt snabb nu, nu får jag ta i för att hänga med i hans tempo.



Inga kommentarer: