tisdag 22 september 2015

Test av Älvsjö BMX bana för Bicycling

Idag blev det till att köra på Älvsjö BMX bana för Bicycling. Jag hade fått i uppdrag att visa hur man ska pumpa sig igenom banan utan att trampa och hur man tar kurvor och få med sig fart.
Jag har inte kört där sen de bygde om banan så det skulle bli spännade och se om jag kunde ta mig runt.

Banan var mycket lättare att pumpa sig igenom nu än innan den hade bygts om. Eller så kanske det är min teknik som har blivit bättre. Gick grymt lätt att köra hela varvet utan att trampa.
Var riktigt kul att köra så det borde jag göra oftare. Det är bra teknikträning och även bra för flåset om man tar i.
Dock så rullade jag bara igenom idag. Vågade mig inte på att hoppa, borde försöka med det också då det är gratisfart.
Fick ett gäng bilder ifrån Luca Mara Produktion www.lmp.imagedesk.se som fotograferade för Bicycling.





 
Efter fotograferingen tog jag ett varv upp på Högdalstoppen också. Även där har de byggt om mycket sen jag var där sist så nu hittade jag knappt upp då jag kom ifrån Högdalen.
 
Blev bara ett varv upp för sen var det dags att åka och hämta Emilia hos mina föräldrar i Farsta.
 

 
 
 
 

Inga kommentarer: