torsdag 10 september 2015

Upplandscup MTB Sunnersta

Ikväll blev det den sista tävlingen i Upplandscup MTB.
Det var även DM för Uppland där också.
CK Uni hade fått till en riktigt grym och utslagsgivande bana med en hel del backar och riktigt roliga singeltracks.
Fick till en riktigt bra start trots att det var i en uppförsbacke uppför slalombacken där.

Hade dock kommit ditt så sent så jag inte hunnit testa banan så jag fega lite i början.

Vi skulle köra 4 varv på banan och sista varvet fick jag nog till det snabbaste varvet då både tekniken och benen började svara lite bättre.

Körde om 3 pers på slutet och lyckades komma på en 3:e plats i min klass.
Det får jag vara riktigt nöjd med.





























Hade en riktig spurtstrid på slutet som jag lyckades vinna också, även den uppför.
Tog i så jag höll på att dö och fick ligga i fosterställning ett par minuter innan jag återhämtat mig igen.
Det var inte bara jag som var slut efter den backen.


Min Scott Spark gick som en dröm efter all service jag gjort på den i veckan. Det märktes skillnad när bussningar och vajrar var utbytta, som nyskick igen.

Inga kommentarer: