söndag 10 januari 2016

AWD skulle vara kul att ha

Idag blev det till att träna på lite halkkörning. Jag och grabbarna grus drog iväg till den lokala parkeringen och testade att sladda runt lite.
Jag var den enda med framhjulsdrift medan de andra körde 4 hjulsdrift.
Vilken grym skillnad det är, det är som natt och dag.
Min bil åker ju nästan bara framåt om jag gasar på. Körde mycket med handbromsen för att få till svängarna men så fort jag fått ut baken lite fint och stämplar på igen så spinner den bara så det är svårt att få med sig farten ut ur kurvorna.

Med fyrhjulsdriften gick det att styra upp och gasa på och få mycket högre fart då bakhjulen skött på.

Kan ju säga att nästa bil lätt kommer bli fyrhjulsdriven.

Men det var grymt kul och leka lite. Riktigt bra och lära sig hur bilen uppför sig när det är halt ute.
Tror fler skulle ha nytta av att gå ut och leka lite så skulle nog många av alla vinterolyckor förhindras.

Får försöka hitta ett större område att leka runt på så det blir lättare att få in tekniken.



































På kvällen blev det ett kort träningspass på Monarken med ett gäng 10/20 på lite över 700 watt. Kändes fint.

Inga kommentarer: