tisdag 5 januari 2016

Kallt som fan på dagens kvällspass

Idag blev det tempo till jobbet. Då var det runt -7 grader och jag hade klätt mig ganska lätt då det såg ut som det skulle bli likadant på kvällen och jag ändå skulle köra ganska hårt på hemvägen också.

Lyckades slå personligt rekord på dittvägen igen. Kom ditt på precis 29 minuter så det kändes bra,

När det var dags att cykla hem så hade 
-7 helt plötsligt blivit -15. Det var lite kallare än planerat då jag inte hade så mycket kläder.

Körde på lite i början och tänkte att jag nog får upp värmen när jag skulle köra backintervallerna men det gick inte riktigt.
Blev bara 3 intervaller sen höll jag på att frysa till is.
Cykla hem snabbaste vägen och fick vara nöjd med att ha fått lite träning i alla fall.

Det här måste vara första gången i mitt liv som jag inte har svettats under ett intervallpass. Underställströjan var helt torr när jag kom hem, det har inte ens hänt på mina lugna distanspass förut.

Får bli till att klä på sig lite mer i morgon när jag skall ut och cykla.

Inga kommentarer: