onsdag 20 januari 2016

Sjukhusbesök och monarkpass

Idag blev det ett besök till Södersjukhuset. Skulle få intyg till körkortet för min diabetes. Skulle även höra om insulinpump för min diabetes.
Har varit lite skeptisk förut då jag varit lite rädd för att den skall gå sönder. Det är ju just när jag cyklar som jag varit lite fundersam på hur bra den fungerar när jag svettas så mycket som jag gör och hur den klarar stöttar vid eventuella småkracher som händer titt som tätt.

Nu har de dock blivit ganska små och vatten och stöttåliga. 
Sen en funktion som jag länge saknat är kontinuerlig blodsocker mättning.
Det händer ganska ofta att jag inte riktigt vet om jag är hungrig eller trött när jag tränar hårt eller tävlar.
Då underlättar det en hel del om jag kan få den informationen på en gång medan jag kör.

Dock verkar det vara lite svårt att få tag på då den tekniken fortfarande är ganska dyr.
Så då måste jag få dispens ifrån läkaren ifall jag skall kunna köra med en sån kombinerad pump/blodsockermätare.
Får se vad det blir för något om det blir och när.

Har hunnit med lite cykling idag också. Blev bara ett kort pass på monarken.
Kände mig trött idag så det blev bara 30 minuter.

Inga kommentarer: