tisdag 31 januari 2017

Blev personbästa på benpressen idag

Ikväll blev det ett pass på SATS hemma i Sollentuna. Tänkte jag skulle köra lite ben och rygg idag. Började uppvärmning med rodd i 10 minuter på 1:54 per 500 meter i snitt.

Körde lite rygg först och sen blev det till att testa benpressen. Hade klarat 250 kg där förut så jag körde en uppvärmning först med 200kg i 20 reps. Sen tog jag 250 kg men det kändes ovanligt lätt idag då jag klara 10 reps.
Byte ut lite vikter och trodde jag hade 260 kg och körde 5 reps i 4 set men när jag skulle ta alla vikter så visade det sig att det var 270kg på stången.
 
Skönt att det går framåt. Trodde inte jag skulle klara så mycket nu. Kör lite vilovecka nu så det ska bli lite lugnare än vanligt men på fredag tänkte jag att jag skulle testa ett maxtest och se hur jag ligger till på cykeln också.

Inga kommentarer: