söndag 29 januari 2017

Skogsdistans med MTB Täby

Idag tänkte jag att jag skulle få ett par timmar på träningskontot. Skulle på middag ganska tidigt på kvällen så jag vile komma ut lite tidigare än vanligt.
Såg på Facebook att MTB Täby skulle ut och köra vid Skavlötens friluftsgård så jag cykla ut dit och hängde på.
Vi sladda runt på en massa fina stigar runt Täby. Jag och några till körde med dubbdäck och det var ganska skönt på sina ställen. Men det var mest is på de större vägarna och motionsspåren.
 
Men i skogen var det inte mycket is så där gick det bättre med odubbat. Speciellt genom alla stenkistor för där blev det snorhalt med dubbdäcken istället. Vi körde mest på mindre stigar så det fungerade ganska bra för de som hade sommardäcken på.
 
Blev en riktigt fin tur och jag fick ihop runt 4,5 timme effektiv tid. Jag kom dock bara 77 km på den tiden så det var ganska tungtrampat på stigarna.
 
Var lite halvmör när jag kom hem så det blev en snabblunch och sen gå och vila sig ett tag.
På eftermiddagen åkte vi in till stan och käkade lite middag på Royal India vid Roslagstull. Satt riktigt gott. Blev en trerätters som återställare efter ett långt pass i skogen.
 

Inga kommentarer: