fredag 16 februari 2018

Lättning av Trek Procaliber och sweetspot träning

Blev en liten lättning av min Trek Procaliber 9.8 SL. Jag har 160 mm skivor på min Top Fuel och på mina Kovee reservhjul. Men Procalibern kom med en 180 framskiva så jag tänkte att jag måste byta ut den så jag kan växla hjul utan problem. 
Jag hade mina favoritskivor hemma så det var bara att sätta på. 
Gamla uppsättningen gick på 315 gram

Och de nya gick på 156 gram så det var en riktigt fin lättning på bara skivorna.

Dock så hade jag inga kortare skruvar för oken så jag knata över till Cykloteket i Häggvik. Där hade Jonte hittat ett par titanskruvar. Hur grymt som helst blev riktigt fint det här.

På kvällen så blev det sweetspot intervaller. Körde 5 stycken 8 minutare med 2 minuters vila på 285 watt. Gick över förväntan då jag hade kört maxstyrka igår. Kändes riktigt avslappnat och bra.


Inga kommentarer: