tisdag 27 februari 2018

Sweetspot 5x8,2 på 290 watt

Nu kände jag mig äntligen lagom frisk för att kunna träna efter nästan en veckas förskylning.
Fick bli Monarken på kvällen då jag varit hemma och VAB:at med en sjuk liten Emilia.
Tänkte att jag inte ska börja med några superhårda VO2max intervaller så det fick bli lagom hårda sweetspot intervaller på 290 watt. 
Gick väldigt lätt de 3 första intervallerna men på 4 började det kännas ganska tungt.
Pulsen drog iväg ganska ordentligt nu när jag varit sjuk och inte gjort så mycket också.

På sista intervallen så var jag uppe i 178 i puls på slutet vilket är väldigt högt för mig. Det kändes ordentligt i benen också. Det märks att jag har varit lite småsjuk. Hoppas på att komma igen nu och kunna fortsätta träna ordentligt.

I morgon blir det nog styrka på jobbet. Får se hur det går där.

Inga kommentarer: