måndag 19 februari 2018

Maxstyrka

Idag blev det maxstyrka. Tänkte jag skulle gå upp lite i vikt på knäböjen. Det blev 140 kg i 5 set så det var 10kg mer än förra veckan men det blev bara 4 reps.
På marklyft blev det samma som förra veckan 5 set om 130 kg i 5 reps. Där kändes det dock som jag skulle kunna öka lite. Det gäller ju att orka vara rak i ryggen så jag inte skadar mig heller. Det är ju lite svårt med tekniken tycker jag när det börjar bli så tungt.

Körde gymmets ryggmaskin och där blev det nästan max på vikterna. Går framåt lite med styrketräningen i alla fall.
Har lite svårt och bestämma mig hur ofta jag skall köra styrka bara. 
I gång i veckan blir för lite för då hinner jag få träningsvärk efter varje pass. 2 blir nästan för mycket då det är svårt att köra hårda intervaller efteråt.
Eller som min Teamkamrat Stefan Ljungberg köra var 5 dag.
Vet inte riktigt hur jag ska göra blir kanske till att testa något mellanting nu när jag kör maxstyrka. Vissa veckor satsa mer på styrka och vissa veckor satsa mer på tröskelträning och Vo2Max.

2 kommentarer:

Johannes Sikström sa...

Riktigt tunga böj! Själv ligger jag kring 80-90 kg (på 71 kg kroppsvikt) om jag ska reppa mellan 3-5or. Och intressant att du kör tyngre i squat än i marklyft, är det en obalans eller berodde det bara på att du började med benböj?

Inlägg senaste styrkepasset

Per Kumlin sa...

Tack. Jag det brukar oftast vara tvärt om men nu startade jag med knäböjen och fräscha ben så jag tror det var därför det blev tyngre.