måndag 5 februari 2018

Maxstyrka och jobbpendling

Idag blev det lätt jobbpendling. Riktigt fint väder ute och äntligen härlig fin snö. Hoppas det håller i sig ett tag nu.

Testade på maxstyrka vid lunchen på jobbet sen. Nu har jag kört 3 veckors uppvärmning och tänkte det var dags att gå på lite tyngre vikter och färre repetioner.
Började med marklyft där det fick bli 5set på 5x130 kg tror jag hade 150 kg som max förra året så jag har lite att jobba in.
Sen blev det knäböj och där blev det också 5 set på 5x130 kg, det gick ännu tyngre och jag klara bara 4 reps på sista. Jag går dock ganska djupt ner under 90° så det blir lite tyngre. Tror det är bra att utnyttja hela rörelsen i benet.
Fortsatte med lite coreövningar efter det sen fick det vara klart.

Cyklade hem lite lugnt som nervarvning efter jobbet. Försökte köra med hög kadens hela tiden för att få lite mer vana vid det och inte gå så mycket på styrka.

Inga kommentarer: