tisdag 26 mars 2019

Coreträning och tröskelträning med spurter

Idag blev det 2 pass. Först en timme CORE på jobbet vid lunchen. De hade gruppass som jag hängde på först var det SATS BOOTYLICIOUS som körde både rumpa lår och mage sen blev det ABSOLUTION som är ren coreträning så nu har jag fått en ordentlig omgång av mage och ryggövningar.

På kvällen så blev det Monarkträning, då var det dags för Sufferfest och en timme med Fight Club.
Det var 4 stycken 6,5 minuters intervaller runt tröskeln med ett gäng spurter på 500-660 watt som sög musten ur en.


Det gick bra ända till sista sekunderna på sista intervallen. Då avslutades det med 25 sekunder på 660watt och jag orkade inte riktigt då det redan varit 6 spurter på den intervallen. Blev riktigt hårdkörning men skönt att jag orkade så långt ändå.
Har en tendens att köra lite för hårt då det är lite fördröjning på effekten så det blir att jag försöker kompensera . Det märks och på TSS:en som skulle blivit 92 men som gick upp till 99 efter att jag kört klart.




Inga kommentarer: