lördag 30 mars 2019

Keps Cup Årsta

Idag var det Keps Cup ute vid Årsta. Det var lagom nära för att jag skulle cykla ditt nu när vädret är så bra.

Körde längst Edsviken så det blev en riktigt fin runda ditt också.

Vi blev ett stort gäng som skulle köra i min klass och det var 7 varv på en riktigt rolig och utmanande bana.
Det var inte så långa backar men de var branta och många och det var kurvor hela tiden med en massa igångdrag.

Jag hängde på bra i starten och kom upp för startbacken som 3:a och lyckades sen köra upp mig till en 2:a plats.

På slutet av andra varvet kom Mats och körde om mig och jag orkade inte hänga på.
Sen på tredje så kom Jussi ikapp men där lyckades jag hänga på ett tag.

Tror det var i början på 4:e eller 5:e som jag tappa någon meter när man körde utför på en liten småhal stig och sen vände uppför en teknisk brant backe.
Han hitta ett bra spår och jag fastna lite gran och hade gått på rött för länge så jag orkade inte täppa till. Sen försvann Jussi också.

Blev även omkörd av Stefan när jag fick en pinne i hjulet som jag fick ta bort.
Jag kom ikapp när han råka köra fel på ett ställe men han hade krafter kvar och kom tillbaka och körde om igen.
Försökte köra ikapp på sista varvet men Stefan var för stark så jag kom aldrig ikapp.
Blev en 5:e plats tillslut och det får jag vara ganska nöjd med ändå.
Det var en riktigt rolig bana och torrt och fint.
Fick med racet på film också.


Tog en sväng till Cykloteket i Västberga och köpte ett tubdäck. Ska på träningsläger nästa vecka och såg att mitt backdäck inte mådde så bra så det var tvunget att bytas. Tur att de hade det inne.

Blev en sväng tillbaka till Årsta och tittade på när A-klassen körde lite.
Här är några bilder på de som var med.











Sen var det bara att cykla hem som nervarvning. Riktigt skönt att rulla av benen i finvädret.







Inga kommentarer: