lördag 16 mars 2019

Lugnt distanspass och familjedag

Idag blev det sovmorgon och ett lugnt distanspass runt Järvafältet. Tänkte jag skulle hitta lite nya stigar igen nu när jag skulle köra lugnt.

Det gick lite sådär som vanligt på Järvafältet. Det börjar som en fin stig sen blir det bara smalare och snårigare och tillslut blir det en återvändsgränd.

Nu är det extra svårt att hitta något efter stormen som härjade vid nyår då det är en massa nerfallna träd överallt.

Jag kom in på en stig som såg fin ut och när jag kört några hundra meter så tog den också slut.

Tittade upp mot berget och såg en liten byggnad så jag tänkte att jag får klättra upp ditt så lår det finnas en liten väg ner därifrån.

Det var någon gamal bunker som blivi graffitivägg. Dock så fanns det inte ens någon stig där så det var bara att klättra därifrån igen.

Blev bara 2 timmars körning och jag kom bara 21 km på det men det var skönt och komma ut och få lite frisk luft.

När jag kom hem blev det en snabb lunch sen knatta vi ner till Sollentuna Medley och badade hela familjen.

Oskar var riktigt duktig. Han hängde med mig och dök ner till botten på det djupa ställer som är runt 3,5 m djupt. Riktigt imponerande. Han gjorde det inte bara en gång utan 2 också, en riktig liten fisk.







Inga kommentarer: