onsdag 27 mars 2019

Trek Top Fule 9.9 fick äntligen rastas på jobbpendlingen

Idag blev det lite hårdkörning till och ifrån jobbet.
Det var dags att äntligen rasta min Trek Top Fuel 9.9.
Så skönt att äntligen åka heldämpat i skogen och att det äntligen är börjar bli torrt där ute.

På ditvägen blev det längs Edsviken. All is hade försvunnit men det var lite sorbet kvar men överlag torrt och fint. Körde lite tempo och avslutade med några kortare intervaller.

På hemvägen hade jag lite bråttom då jag skulle hämta barnen då Eva skulle ut med jobbet.

Det fick bli halva NICK spåret hem då det inte är någon större omväg. Blev runt tröskeln och strax under.

Dock så ringde Eva mitt i allt så jag fick stanna och ta en paus.



Det började bli riktigt torrt runt NICK spåret också, i alla fall första halvan. Det var dock lite is/sorbe kvar precis när man kom nerför den branta stigen och skulle över en smal träbro och svänga ut på grusvägen.
Det sämsta stället att vara halt på men det var ingen fara nu.

Nu börjar det verkligen bli fint ute. Lite mer värme så resten torkar upp också så blir det perfekt.
Treken var ju nästan ren när jag kom hem.



Inga kommentarer: