söndag 1 december 2019

Kompiscross Flaten

Idag var det dags för Kompiscrossen igen. Har inte cyklat något varken inne eller ute sen föra Kompiscrossen i Högdalen. Har ju haft ett par viloveckor här.
Men nu är det december och dags att dra igång träningen igen.
För en gångs skull så var det fint väder och torrt ute, det var inte igår.

Blev en ganska snabb bana då det varit minusgrader under natten.
5 varv skulle köras på den 1,9 km långa banan.

Jag kom iväg bra i starten och låg 4:a och höll det nästan hela första varvet. Men sen kom Håkan Ling och Klas Nordentjell om.
Håkan var för stark så han orkade jag inte hänga på.
Fick dock en riktigt rolig fight med Klas idag.
Han var starkare än mig och sprang ifrån mig på slutet av banan på löparhindrena. 
Dock så kom jag ikapp utför och kunde lägga mig på rulle. På slutet av tredje varvet tänkte jag att jag skulle försöka ta mig om innan löphindrena så jag kunde få lite försprång innan dem och kanske vara förre in till utförslöpan. 
Lyckades inte ta mig om och Klas gasa på extra hårt uppför och hittade ett snabbare spår utför så jag orkade inte ikapp.
Ut på sista varvet lyckades jag ta mig igenom löphindrena ganska bra och gjorde ett försök att köra ikapp igen. På slutet så började jag närma mig ganska ordentligt och hade Klas bara några meter framför mig.
Dock så var det sista löphindrena precis innan mål. Jag orkade inte ta mig ikapp innan dem och där kom Klas iväg bra. Klas var klart starkare där så jag hade inte kunnat göra så mycket mer. Men det var en riktigt rolig fight.
Kul att äntligen få en torr och snabb bana.


Blev en 6:e plats tillslut. Det får jag vara riktigt nöjd med. Hade tagit bilen då det var lite långt att cykla och jag har ju fortfarande vilovecka egentligen.


Sen blev det in till Barkarby och storhandla på Black Weekend. Oskar och Emilia behövde lite vinterkläder så det var lika bra att handla när det ändå var rea.
Påväg hem fick det bli stortvätt av bilen också. Blev en riktig grundtvätt sen polering och vaxning och sen på med lite bumpershine på däcken också. 
Nu hoppas jag den ska bli lite lättare att håla ren sen.




Inga kommentarer: