torsdag 19 december 2019

Grym service ifrån Cykloteket och Trek

Min cykel blev klar radarn idag ifrån servicen på Cykloteket i Häggvik dock hade mästermecken Jonte hittat något skumt på min framfälg.
Den hade på något konstigt viss svält. Det fanns ingen spricka varken på utsidan eller insidan, den var bara bredare på ett ställe.
Jag hade inte lagt märke till det då jag bara tittat efter sprickor när jag tvättat cykeln och sett till så att lagrena inte är dåliga och rullar lätt.
Trek kontaktades och de skulle skicka en ny fälg för de hade heller inte hört om något liknade förut.
Riktigt snabb och grym service ifrån båda parter.

Under tiden fick jag låna ett hjul så jag kunde cykla hem med småttingarna medans framhjulet skulle ekras om. Kan inte bli bättre.

Blev ett kort pass på Monarken på kvällen också. Körde lugnt med en del högkadensträning.
Blev 14 stycken 10 sekunders intervaller på 150-160 i kadens.
Effekten gick upp lite för mycket under intervallerna för att vara ett rent återhämtningspass men det var bara under 10 sekunder så jag tror inte det blev så farligt.

I morgon ska det dock bli lite hårdare igen. Då väntas BOX och sen lite Monark på kvällen igen.

Inga kommentarer: