måndag 30 december 2019

Skogsdistans i Hellas

Idag blev det Endurokörning med min Procaliber igen.
Jag var den enda i gänget som körde HT och utan dropperpost.
Blev riktigt spännande cykling på sina ställen men det var grymt kul.

Det var fortfarande ganska hårt underlag trots att det började bli plusgrader.
Var bättre fäste än vad jag trodde det skulle vara men en del rötter var snuskigt hala.


Blev riktigt fina stigar och det gick för det mesta väldigt bra att köra med min Procaliber. 
Det jag saknade mest var en dropperpost när det var riktigt brant och stenigt.
På en del ställen där det bodde var brant stenigt och halt så kändes det inte så tryggt att ha sadeln så högt uppe så den nästan putta av en cykeln.

Vi var inte ensamma i skogen idag heller. När vi starta ifrån Hellas så hörde vi ett dunka dunka ifrån skogen och tydligen var det en liten ravefest mitt i ingenstans.

Grymt bra musik precis i min stil. Det hördes nästan runt hela Hellas.
Som vanligt så kommer man inte så långt när man kör på riktigt tekniska stigar.
Jag han 57 km på runt 4 timmar. Men vad gör det när det är grymt kul att halka runt. Riktigt bra teknikträning också.


Härligt gäng som körde idag som vanligt så tiden bara försvann. Börjar dock längta lite till en riktig heldämpad med dropperpost så man kan testa att ösa på lite mer när det går utför.
Men min Procaliber går grymt bra i skogen för att vara en HT. Trots riktigt stökiga partier tar den sig fram bra.




Inga kommentarer: