fredag 3 april 2020

Lugn dag och Azure plugg

Idag blev det lugnt. Hade tänkt och cykla och hämta småttingarna på skolan men motivationen försvann lite när det var snöblandat regn ute.
Har varit hemma och pluggat i veckan här. Tänkte jag skulle bli bättre på Azure så jag har gott igenom en del av Microsofts learn kurser på Azure.
Finns mycket intressant där och mycket att ta in.


Har fått en Azure Visual studio subscription så nu kan jag labba lite själv också. Har mycket lättare att lära mig om jag får testa allt själv och inte bara läsa om det.
Det är för mig enklare om jag ser vad som händer när jag gör olika konfigurationer. Sen om något går fel så är det bra att få felsöka också. 
Om jag bara läser så får jag aldrig känslan för exakt vad som gör vad. 
Kan jag inte se det på riktigt kan det också vara svårt att veta i vilket context det är också.
Allt blir så mycket lättare när jag får labba med det själv.
Så nu ska jag gräva ner mig så mycket det går i Azure.

Inga kommentarer: