söndag 19 april 2020

Grym stigcykling med MTB Täby

Idag blev det grymt fin stigcykling med MTB Täby 
Idag träffades vi vid Rydbo för att ta en fin tur ut mot Bogesund.
Var fint väder och torrt och fint nästan överallt, kunde inte bli bättre.

Verkade som alla tyckte det var kul att sprätta i det fina vårvädret för idag fick jag ta i för att orka hänga med. Eller så är det betablockerarna som gjort att jag tappar konditionen mer och mer då jag inte kan ta i ordentligt då varvstopet ligger på lite över 140 nu istället för det vanliga en bit över 180.
Känns fortfarande konstigt med mitt hjärtåkomma HCM. Har inte riktigt vant mig än då jag är så van att träna och har gjort det sedan tidigt 90 tal. Helt plötsligt så går det inte att ta i som jag brukar.

Så länge jag orkar hänga med och så länge jag får träna så är jag glad. 
Det var var riktigt flowiga stigar som verkligen bjöd in till fart också så det är ju alltid kul att gasa lite.

Fin utsikt längs vattnet hade vi också.

Påväg hem så lyckades jag klanta till det ordentligt. Skulle över en spång som var en bitt upp. Det var 2 ganska breda plankor som var uppsata på betongblock.
Tänkte att de där var breda så det är inga problem.
Men sen vet jag inte vad jag gör för något men framhjulet bara försvinner och jag landar med huvudet och axeln i betongblocket.

Jag hade verkligen tur för på något sett lyckades jag landa ganska fint ändå och fick bara skrubbsår. Hade lätt kunnat knäckt ett nyckelben och fått hjärnskakning där.

Nu kunde jag som tur var återhämta mig en kortis och borsta av mig och fortsätta.
Det är bra att ha hjälm.

Fick ihop 82,5 km på 4:38 och trots att jag tyckte att jag tog i mycket hade jag bara 111 i medelpuls och 136 som max.

Var grymt kul att köra på fina stigar i gott sällskap med fint väder.
Kan inte bli bättre än såhär, förutom min klantvurpa då. Den hade jag kunnat skippa.



Inga kommentarer: