söndag 5 april 2020

Lyckades hänga på hela passet

Idag blev det en långtur med MTB Täby. Idag körde vi ifrån Skavlöten kl 09:00. Tänkte jag skulle få ett ordentligt pass så jag cyklade ditt och hem.

Fick slita ganska mycket för att hänga med föra veckan då det bitvis kan gå ganska snabbt. Hade som mål att ta mig igenom hela passet utan att gå för mycket på rött. 

Blev en massa fina stigar runt Täby idag. Erik Vrang visade oss de bästa ställena att köra på. Riktigt kul som vanligt.
Vi kom dock till ett hopp som var lite i svåraste laget. 
Ingången till hoppet var väldigt dåligt med en stor gropp precis innan så det var ingen som vågade ta det.

Lyckades hänga med hela rundan men en del uppförsbackar var riktigt jobbiga. Men skönt att jag orkade hänga på hela passet.
Blev 61 km på lite över 4 timmar. Grymt skönt och komma ut och röra på sig lite i dessa Coronatider.


Skönt att jag orkar hänga på de här passen. Det är lite av veckans höjdpunkt när det gäller cyklingen att få komma ut och sladda på roliga stigar och träffa likasinnade.
Sen att jag inte orkar med några hårdare intervallpass gör inte så mycket så länge jag får komma ut och träna och ha hälsan i behåll.

Inga kommentarer: