tisdag 7 april 2020

2 varv på Nick spåret

Idag blev det 2 varv på Nick spåret. Körde först ett lugnt var och testade lite olika spår. 

Fastnade på den här lilla stenhällen.

Den brukar jag klara i stort set varje gång och jag fallerar aldrig mer än en gång.
Har kört den både när det är snö och lite blött och det har inte varit några problem.
Vet inte om jag blivit så svag av betablockerare för min HCM så jag inte orkar ta tillräckligt med fart  för att komma upp. Har ju tappat en hel del spänst känns det som.

Men jag tänkte att jag kan ju inte ge upp. Det är bra teknikträning. Har kört upp på både höger och vänstersidan om cykeln förut.
Så jag tänkte att jag kör på tills jag kommer upp på båda sidorna.

Lyckades som tur var med det efter en 2-3 gånger så det kändes skönt. Har inte tappat stinget helt.

Körde sen på ett varv och försökte ta i så gott det gick.
Fick min högsta snittpuls sedan jag började med betablockerare på 132 slag. Tiden runt tog 33:12 så det är fortfarande över 5 minuter ifrån mitt rekord.

Men jag är glad att jag klarade hela varvet utan att sätta ner foten sen. Får som sagt öva mer på tekniken nu när jag inte kan köra någon hård intervallträning.


Inga kommentarer: