lördag 25 april 2020

Distanspass med Rocket Racing Sweden

Idag var det dags att köra lite landsväg igen. Rocket Racing Sweden skulle ha träning ifrån Vikskolan idag kl 09:30. 
Det ville jag såklart vara med på då det är grymt kul att köra landsväg.
Det var ett grymt starkt gäng som hade samlats och vi fick finbesök av Jonas Bohr och Niclas Näslund också så jag tänkte att jag får vara glad om jag lyckas hänga i svansen några km med mina betablockerare.

Vi skulle köra ganska lugnt var det sagt och det skulle vara några fartsträckor där det var fri fart men sedan uppsamling.

Jag hängde på bra och drog några enstaka meter i början. Sen kom vi till fartsträckan lite efter 4 mil och det var som tur var i lite motvind så jag hängde på hela vägen. Det kändes riktigt skönt. 
När det var dags för nästa fartsträcka så var det mer i med/sidvind. Där fick jag verkligen slita men jag lyckades hänga med där också. Kändes riktigt kul och inte bli helt avhängd av de här snabbingarna.

Vi körde lite lugnare ett tag men sen var det Erik, Jonas och Nicklas som satte upp farten och nu blev det lite mer böljande vägar och jag hade svårt att hänga med uppför.

Fick ny maxpuls på hela 148 slag mot mina vanliga 184.
Men blev riktigt imponerad av mig själv att jag inte blivit avhängd än när det går så fort.
Var slitigt men ändå en skön känsla att jag orkade med.
Tyvärr så gick det lite snett efter 8 mil då jag körde på någon vass sten och fick framhjulspunktering.
Riktigt surt när jag hängt med så bra.

Hade vätska med mig men det gick tyvärr inte att laga. Det hade blivit hål på flera ställen så det var bara att kasta in handduken och cykla tillbaka till Sparren Golfklubb och invänta min kära sambo Eva som var snäll och hämta mig sen..
Fick tröstäta en korv där innan Eva kom.


Blev en vända till Cykloteket sen för att köpa lite delar.

Hade lovat min son Oskars att då han klarat mina utmaningar till honom skulle han få ett par SPD pedaler och ett par riktiga MTB skor.

Jag har ju köpt så mycket cyklar och komponenter där så jag hade tjänat in en rabatt.
Oskar har ju börjat köra mycket i skogen nu också så det blev ett spontanköp av en ny MTB till honom.

Han hade sneglat in sig på Frogs MTB så det blev en sån till honom. 

Cykloteket har ett bra inbytesprogram för barncyklar och då jag köpt hans senaste cykel där så kunde jag byta in den så det blev ännu billigare.

Oskar hade verkligen tur idag nu fick han både skor, pedaler plus en helt ny cykel.
Han är grymt sugen på att komma ut och cykla nu.

Jonte var grym och fick ihop min Trek TopFuel också som väntat på restade produkter. Så nu kan jag åka ut och leka med den också.
Nu kanske min otur vänder och jag kan få lite flytt.



Inga kommentarer: