onsdag 1 april 2020

Ett varv på NIke spåret

Idag blev det bara ett kort träningspass innan jag skulle hämta småttingarna på eftermiddagen.
Blev en tur till Ursvik där jag tog ett varv på Nike spåret.
Tänkte jag skulle försöka köra på lite. Viste inte riktigt hur hårt jag skulle våga köra men jag drog på så jag blev ganska andfådd. 
Det märktes att jag inte riktigt hade det där igångdraget och backarna ska vi inte tala om, jag var glad att jag kom upp. 
Det är en konstig känsla med betablockerare. Pulsen är ju ca 30-35 slag lägre än vanligt. Men det känns inte direkt som den vanliga syran jag får i benen när jag gott på rött förut. Det är mer som jag bara är trött och benen är stumma. Känns som typ hela kroppen är trött och inte bara benen.
Sen är det som återhämtningen är långsammare också. När jag tagit i för att komma uppför en backe så tar det längre tid innan jag kan fortsätta köra.

Det är bara att vänja sig. Det är ju så nytt allt nu så jag vet inte riktigt hur kroppen reagerar och det är nya känslor på belastning som jag inte är van vid.

Kom runt på 34:34 så det var inte supersnabbt direkt. Mitt gamla rekord ligger på 27:56 så det är en bra bit ifrån.


Ja det är skönt att kunna träna men en konstig känsla just nu. Men det tar väll ett tag till innan jag har vant mig.

Inga kommentarer: