lördag 18 april 2020

Hopp och lek med Oskar

Idag blev det hopp och lek med Oskar. Han hade Friidrott på morgonen så jag passade på att testa endurosporen vid Väsjöbacken först. 
Det var många som sprang där och en hel del som cyklade också. Bra att många är ute och rör på sig och inte bara sitter inne framför TV:n i dessa tider.

Körde 2 gånger på framsidan och 2 gånger på baksidan.
Det fanns något segment som hete Big Mac som träningskompisen Tommy Varg har KOM på.
Han är grymt snabb. 
Försökte hitta något bra spår där men vet inte riktigt om jag kört rätt. Har kört 3 olika varianter en del snabbare än andra men har inte fått något bra flytt om någon av de jag kört varit rätt.

Kul med lite utförsåkning. Sen hämtade jag Oskar på Friidrotten och vi tog en sväng och cykla ut och lekte lite och hoppa runt.

Oskar började lite lätt på det lilla hoppet men det var alldeles för lätt för honom.

Han var osäker på om han vågade köra det stora. Utmana honom och sa att han skulle få en Nutellamacka om han klarade det.
Då gick det fort och han testade det på en gång. Han gör allt för en Nutellamacka.
Det gick lite skakigt i början men efter ett par gånger så satt det.
Han lyckades faktiskt sätta den första trots att han tog fötterna ifrån pedalerna, riktigt grymt.

Vi körde lite i skogen också. Oskar fick testa att köra både uppför och utför på lite småtekniska partier.
Han körde ner för en sträcka som jag inte trodde han skulle våga då den var ganska brant på sina ställen.

Men han hängde på, riktigt kul. Sen sa jag att jag var imponerad över hur bra han körde och då sa Oskar. Det är för att jag har lärt mig av dig pappa. Hur stolt kan man bli över sin lilla son.



Inga kommentarer: