lördag 26 september 2020

CX Polalen

Idag var det dags för CX Pokalen här i Falun. Det hade regnat hela natten och det regnade strax innan start också så det skulle bli ett härligt lerrace precis som förra året. Riktig CX med andra ord.

Jag startade i H40 och vi körde tillsammans med P15-16 och H30 och H50 så det blev en härlig Skara cyklister som skulle iväg kl 11:40.

Blev lite småtrångt första varvet men sen hade det spridit ut sig. Jag hängde på skapligt i början för att vara mig. Hade lite problem i kurvorna de första varven och fick inte riktigt med mig farten ut ur kurvorna. Men ju längre tiden gick desto bättre gick det. Körde lite jojo med Daniel Kumlin, Kristof Capieau och Magnus Karlsson. 
De var starkare än mig men jag kom oftast ikapp på de tekniska partierna.

När det var ca 2 varv kvar så drog de iväg på de tungtrampade partierna och där orkade jag inte hänga på.
Försökte köra kontrollerat och hoppas att jag kunde ta in på dem sakta men säkert.
Kom ikapp Magnus Karlsson på slutet av sista varvet och jag ville helst komma om innan de sista kurvorna. Vet att jag kunde få en liten lucka om jag hade några kurvor kvar. 
Han dock inte komma om så det blev en fin spurt på målrakan. Hade ingen ork så det blev en hård kamp som jag förlorade.
Kul med spurtstrid i alla fall.
Blev en fin 10 plats så det får jag vara riktigt nöjd med.
Johan Midelf var i en klass för sig och gick och vann med lite över 2 minuter före Patrik Paulsson och Michael Swedberg.
Fullständiga resultat finns här.

Sen var det bara att försöka få sig själv och Treken ren igen.

Det tog ju nästan lika lång tid och tvätta som att tävla efter det här lerracet.

I morgon är det dags igen för tävling här i Falun då det är CX Swecup på samma ställe.

Inga kommentarer: