torsdag 10 september 2020

Rollern i Väsjöbacken är nu satt

Ikväll blev det en tur till Väsjöbacken med Peter och Tomas för att köra lite downhill.

Riktigt kul att de byggt så mycket i Väsjöbacken och att liften är öppen. I våras när jag körde så fanns det i stort sett bara ett par spår. Nu finns det ett gäng leder och lite olika svårighetsgrader.
I somras så titta jag på den här rollern som är ganska brant och som jag inte vågade köra då.


Den är riktigt brant och lite stenig i början. Men själva branten är fin och det är ett fint avslut på den. Det har bara varit mitt vanliga hjärnspöke som satt stop för det.

Hade satt målet att jag ska ta den innan årets slut. Idag kan jag checka av den. (Foto Tomas Furéh)

Det var som jag trodde, den var hur enkel som helst. Det var bara att rulla ut och släppa bromsen. Hur lugnt som helst att ta sig ner.


Skönt och kunna checka av den. Vi fortsatte att hoppa runt lite och öva på plattåhoppen som de har byggt upp där. Vi körde runt tills solen gick ner. Grymt kul att få hoppa runt lite och öva på tekniken.



Inga kommentarer: