lördag 19 september 2020

Då var XCO SM avklarat

Idag var det dags för XCO SM. Vi i H40 hade en sen start kl 17:30 så det blev en lång dag.
Var uppe och heja på H50 och H30 som körde förre oss.
Klubbkompisen Johan starta först i H50.

Det är en tuff bana både tekniskt och med en del backar.

Efter H50 så var det dags för H30 där Andreas startade. Jag gick till slalombacken och heja lite där och tittade på småhopen vid utförskörningen.

De kör grymt snabbt där framme. Det tar på krafterna och köra 5 varv på den här banan så det gäller att inte förta sig.


Sen var det dags för mig och köra. Jag fick stå i 3:e led då jag inte tävlat något i år men det kändes som det inte gjorde någonting för det finns många ställen att köra om på ifall krafterna skulle finnas.


Starten gick och det drog iväg i en väldans fart. Jag låg och körde med klubbkompisen Andreas i stort sett hela tiden.
Jag orkade inte hänga på honom uppför men jag lyckades köra ikapp utför (foto Johan Bjurhäll)


Vi körde jojoåkning genom hela racet. Jag hade inga krafter uppför men på de tekniska partierna gick det ganska bra. 
Kändes dock som det var lite halare idag än igår för jag tyckte jag halka runt lite mer idag.

På 4:e varvet fick jag lite problem med min tumme och hade svårt att höja och sänka sadelstolpen så jag tappa lite fart men kunde ändå köra på ganska bra. 
Kom ikapp Andreas utför igen när vi skulle ut på sista varvet men då blev vi avplockade då de körde med 80% regeln. Synd att man inte fick köra sista varvet. Målet för dagen var att inte bli varvad och det blev jag inte men lite surt att inte få köra sista varvet.

Men jag får vara glad att jag kan köra med mitt hjärtproblem och betablockerare. Det var grymt kul att köra och det är en rolig bana och jag tyckte jag körde på bra och gjorde inga direkta misstag så jag får vara nöjd.

Fullständiga resultat ifrån XCO SM finns här 
Vi firade med en god middag på Holy Cow sen. Satt riktigt fint med en burgare där efter en hård dag i sadeln.






Inga kommentarer: