tisdag 22 september 2020

Teknikintervaller i Väsjöbacken med Tommy

Ikväll blev det endurointervaller med Tommy Varg vid Väsjöbacken. 
Han hade hittat en rolig bana som gick nedför downhillbanan på framsidan och sen uppför halva och ner i skogen för att avsluta med en uppförsbacke. 
Tommy är sjukt snabb nerför så där hade jag inte en chans att hänga på. Jag kom ikapp lite uppför men var inte i närheten av honom.


Jag började lära mig spåren mer och mer och det gick lite snabbare på slutet. Kände att det var ganska bra grepp i skogen men jag vågade inte riktigt släppa på ordentligt 
Oftast går det bättre med mera fart då man flyter över allt stök istället för att sjunka ner i det.
Problemet är bara ifall det går snett. Går det fort så gör det ondare att krascha.

Jag vet att jag klarar att köra fortare det gäller bara att känna sig säkrare och mer avslappnad när jag gör det.
Får ta det små steg i taget hela tiden.

Tommy visade hur man hoppat sen. Jag har ju lite att öva på där kan man lugnt säga. 

Riktigt kul pass där vi både fick upp pulsen ordentligt och fick en hel del teknikträning på köpet.

Inga kommentarer: