söndag 16 maj 2021

Distanspass med jaktintervaller

Idag blev det distanspass med jaktstart. Sista dagen på träningslägret med Martin Söderholm och Rocket Racing Sweden har varit riktigt kul att köra lite racer.


Vi körde för det mesta lugnt idag men sen hade vi en uppsättning med jaktstarter.
Alla skulle få köra en gång så det blev 6 stycken stenhårda intervaller. En fick sprinta iväg ca 100 m innan vi andra fick starta upp jakten. Sen var det bara att försöka samarbeta tills vi hade jagat ikapp.
Det var sjukt jobbigt speciellt för den som blev jagad.

Jag hade lite problem med att få till ett bra klungkörning vid jaktstarterna. När jag hade växlat av efter att ha dragit så höll jag på att glida in i den framför när han växlade av.
Det gjorde att jag fick bromsa lite precis innan jag skulle vända upp och dra igen.
Då fick jag öka ganska ordentligt för att komma in på hjul igen så det blev tyvärr ganska ryckigt och energikrävande.
Jag måste bli bättre där så jag inte hänger av mig själv på racen.

Blev lugn körning efter jsktstarterna sen.

Vi stannade i Vallentuna och käkade lite innan dagens träning var slut.

Jag hade cyklat ditt så det var bara att cykla hem sen också. 
Körde via Skålhammra som är lite roligare och finare väg att köra på så när jag kom hem så hade jag fått 120km körda. 
Grymt skönt pass och vi slapp regnet idag. Får tacka Martin Söderholm för ett grymt fint träningsläger och kul med trevlig och bra sparring ifrån Rocket Racing Sweden.


Inga kommentarer: