torsdag 6 maj 2021

Personlig rekord på WTRL Team Time Trial

Idag skulle jag testa något nytt. Jag är med i Race T1 grupp på Facebook där Typ 1 diabetiker är med och racar på Zwift. 
På Torsdagar brukar det vara WTRL Team Time Trial som de är med i och kör och idag tänkte jag göra ett försök att köra där.
Första gången jag kör ett Team Time Trail så det var lite spännande.
Höll på att klanta mig vid starten. Vi skulle starta 1 minut efter första start. Jag glömde såklart att det tar nästan 5 sekunder för cykeln att komma igång så jag kom iväg sist och fick ligga i ordentligt för att komma ikapp.
Planen var att vi skulle dra 1 minut var och sen droppa ner i klungan och snurra runt så hela racet.
Vi var både A och B åkare och jag var nog den svaga länken.
Jag fick ligga på ganska ordentligt bak i klungan och sen när jag skulle fram och dra runt 400 watt i en minut så var jag inte pigg.
Lyckades hänga med i ca 20 minuter efter 3 förningar sen tappa jag i den enda backen som fanns på banan.

Det var en till som tappa där och vi hjälptes åt att dra sen var det en till som gick ner och försökte hämta upp oss. Tyvärr var vi inte starka nog att komma ikapp resten av klungan.
Dock så tappa vi inte så mycket vi kom in 1:13 efter så det får jag vara nöjd med.
Slog personligt rekord på de 35 minutrarna jag körde också. Fick hela 4.0 watt/kg vilket jag blev imponerad av själv då jag inte trodde jag skulle köra så bra med betablockerare så det får jag vara riktigt nöjd med.

Fick 334watt på 20 minuter också så det blev också rekord för mig sen jag fick hjärtfelet.

Skönt att det går att köra skapligt ändå

Inga kommentarer: