torsdag 13 maj 2021

Träningsläger med Martin Söderholm

Idag blev det träningsläger med Martin Söderholm. Vi var ett gäng ifrån Rocket Racing Sweden och några till som samlades upp vid Vallentuna IP.

Vi började med att värma upp i ca 15-20 minuter sen blev det träningstävling till Rimbo.
Jag missade utbrytningen och hamnade bakom Pär som jagade starkt. Tyvärr så hade båda mina däck börjat läcka luft. Första gången jag kör tubless på racern, inte riktigt lika lätt som på MTB där jag alltid kört det de senaste 10 åren.
Skulle försöka hjälpa till och dra och brygga ikapp då vi inte var så långt ifrån tättgruppen.
När jag ställer mig upp och ska ta i så burpar nästan all luft ur framhjulet.
Lyckas hålla mig på hjulen men tappade gruppen och fick ställa mig och pumpa.
Vi samlades upp i Finsta igen


Nu var det dags för 5*3 minuter med tempointeevaller i grupper om 4:a.
Vi fick till grymt bra rytm i min grupp. Gick lite hackigt den första intervallen innan vi var samspelta men sen gick det riktigt bra.

Grymt kul och köra lite lagtempointervaller Det har jag inte gjort så mycket förut.

Efter att ha samlats upp i Finsta igen så bar det av hemåt i lite lugnare takt.


Det var grymt fina vägar hem. Små och slingrande vägar i ett böljande landskap. 


Blev ett grymt fint pass på landsvägen idag. 
Grym tränare, grymt väder och grymt fint sällskapp, kan inte bli bättre än så här.
Cyklade hem ifrån Vallentuna IP sen också så jag fick ihop 15 mil idag. Det längsta passet för i år.




Inga kommentarer: