lördag 17 september 2022

Sjukhusbesök med tråkiga besked

Idag blev det ett sjukhusbesök till Södersjukhuset. Jag har på senare tid fått problem med att mina händer och fingrar domnar bort när jag cyklar lite längre sträckor över 40 minuter.
Det har blivit värre det sista året då jag ibland knappt kunnat använda dropperposten ellrr växla och ibland även bromsa.

Idag hade jag fått till en Neurografi undersökning på Södersjukhuset.
Där fick jag testa både känseln med värme och kyla på både händer och fötter.
Där tror jag det var helt ok.
Men sen skulle nervbanorna testas med elektriska impulser. 
Tydligen hade jag fel i båda händerna och uppe vid armbågen. Fick inte riktigt klart för mig om de var i kläm eller ifall de inte fungerade som de ska.

Det är tyvärr följdsjukdomar man kan få av diabetes som jag har.
Oftast brukar det drabba fötterna först när man har diabetes men där hade inte jag några problem.


Jag har oftast inga problem med händerna i det vanliga livet. Ibland händer det att det ömmar i händerna när jag vaknar och att de domnar bort en liten stund på morgonen.

Men när jag cyklar en längre bit och framförallt när jag kör hårt i skogen så domnar de bort efter en ca 40 minuter och det är mindre kul när jag tävlar. 

Resultaten skulle skickas till min diabetesläkare då det är svårare att behandla.
Kan hända att det får bli operation men frågan är om det är värt det och vilka komplikationer jag kan få av det.
Får se vad läkaren säger sen. Jag har inga problem annars och känseln verkade det inte vara några fel på som tur är.

Cross och Enduro har fortfarande gått bra att köra då det är kortare tävlingstid på det och landsväg när det är kortare race.
Får se vad det blir av allt sen

1 kommentar:

Öijer sa...

Tuffa besked Per, men då vet du åtminstone vad det är som spökat för dig. Ha en skön helg och ta hand om er!