lördag 10 september 2022

Test av Swecup endurobanorna vid Källviksbacken

Idag blev det test av banorna i Källviksbacken inför Swecup Enduro i morgon.
Det var 8 banor som skulle köras och en var ny för i år.
Det var riktigt steniga banor men det gick ändå att köra ganska snabbt.
Det var bra flow i banorna men dämparna fick jobba mycket idag då det både gick snabbt och var riktigt slagit.

Var riktigt mycket folk som var där och körde så det var riktigt kul. Blev dock en del kö vid liften då alla ville upp.

Planen var att köra minst 2 varv på varje bana. Ett för och reka och sen ett för att köra på lite och se att man hittar alla linjer i fart. Skulle helst behövt ett 3:e för att kunna köra på de lite svårare delarna också.

Nu blev det lite tight med tid och jag han nästan köra 2 gånger på alla. Missade 2:a och 7:e banan. Får se om man hinner dem i morgon.

Gick bra på de flesta banor och det kändes helt ok tekniskt. Jag vågade inte riktigt hopa på den sista Downhillbanan men jag körde resten av A-linjerna som fanns.

På 3:e banan lyckades jag dock krascha efter spången då man skulle hoppa ut för ett litet stendropp.
Vet inte om jag kom snett i uthoppet men hjulen försvann efter landningen och jag tog emot mig med smalbenet och axeln.


Benen hade svullnat upp ordentligt men det gjorde inte så ont och jag kan stödja på benet så det är nog bara en svullnad.
Så det borde inte bli några problem inför morgondagen.






Inga kommentarer: