onsdag 14 september 2022

Hårda intervaller med MTB Täby på NICK

Ikväll blev det ett hårt pass med MTB Täby på NICK 2.1 spåret.
Blev lite naturligtvis intervaller med en hel del hårdkörning uppför och jag försökte ta in lite tid utför.
Försökte köra lite för fort efter trähoppet där det är en massa grus i kurvorna efter och var påväg om på innern i en av kurvorna när båda hjulen försvann.
La mig på gruset men studsa upp snabbt 

Det rycktes ganska friskt i backarna och jag hade svårt att hänga med. 
Blev lite felkörning när de framför körde rakt fram efter serpentin nedförslöpan när man skulle vänster ner på grusvägen.
Som tur var lyckades vi samla ihop oss igen och köra vidare.

Blev fortsatt hög fart och jag fick slita ordentligt.
Riktigt kul med sparring då det är lättare att ta i när jag har någon att jaga.




Inga kommentarer: