onsdag 21 september 2022

Cross säsongen närmar sig med stormsteg

Ikväll var det dags att ta fram crossen. Cross säsongen drar igång nästa vecka på allvar när det är 2 cuper i Falun.

Tänkte det kan vara bra att köra in cykeln ordentligt och få in cykelminnet för crossen nu när jag kört mest Enduro med väldigt brett styre och en massa slaglängd i jämförelse.

Det var träning ute vid Stora Skuggan där vi skulle köra 2x2 varv och sen avslutade med ett maxvarv.

Blev bra fart och jag fick slita i det höga gräset. Det kändes nästan som om cykeln sög fast på vissa ställen.
Kände att jag behövde träna lite kurvteknik med crossen då jag fegade ut lite i vissa kurvor. Det är ju lite skillnad på den här och enduron.

Riktigt kul och köra annars och jag blev riktigt trött.
Det är ju ingen vila direkt när det är så sugande underlag. Det gäller att trampa hela tiden.

Blev sen en lite lugnare hemcykling för att varva ner.

Fick riktigt fint väder den här kvällen, hoppas det kan fortsätta såhär ett tag till.


Inga kommentarer: