torsdag 13 juli 2023

Kort och hårt på Monarken

Ikväll blev det kort och hårt på Monarken med ett Zwiftrace. Testade STAGE 2 Beach Partty Seaside Sprint som var ett race på 3 varv med några höjdmeter.


Gick som vanligt ganska snabbt i backarna och jag försökte hålla mig långt fram så jag kunde falla igenom och förhoppningsvis vara kvar i klungan på toppen.

Fick ta i ordentligt och orkade hänga på tätklungan i 1,5 varv sen tappa jag precis på toppen och orkade inte jaga ikapp.

Det hade blivit ett ganska stort avstånd till klungan där bak så jag försökte köra själv och se om jag skulle orka hålla i tills mål.
Jag hade en som också hade tappat och han var 15-20 sekunder framför.
Åkte lite jojo och orkade inte köra ikapp han framför men lyckades hålla undan för de bakom.

Racet tog bara 31 minuter så jag avslutade med 6 stycken 30 sekunder intervaller.



Inga kommentarer: