fredag 21 juli 2023

XCC SM i Borås avklarat

Idag var det dags för XCC SM i Borås. Det var en 1,2 km bana som skulle köras 5 varm + en liten startloop.
Banan var småkuperad med en hel del branta brytbackar och tekniska nedförsbackar.
Starten gick ganska bra för mig och jag kom iväg bra.

Kände dock i backarna att jag inte hade mycket att sätta emot.


Gick lite halvsegt de första 2 varven men sen började jag få in flytet lite. Började komma ikapp Daniel Dandenell och Anders Persson och det verkade inte vara så långt upp till Jon Ström och Anders Larsson.


Men då det var 80% regel så fick vi inte fortsätta köra. Lite synd när det var så kort varv. 
Men det är ju för att det inte ska bli något trubbel om det skulle bli några varvningar.

Cykla hem med familjen sen åkte jag och småttingarna tillbaka för att titta på Eliten och se om det gick att hämta nummerlappar inför morgondagens XCO tävling.

Det blev en uppgörelse mellan David Risberg, Axel Lind och Jakob Söderqvist där David drog det längsta strået och vann.

Fullständiga resultat ifrån XCC SM i Borås finns här.

Inga kommentarer: